←  Xperia arc

Sony.yt - International Sony Forum

»

[Rozwiązany] dziwna plamka....

Locked

Erin's Photo Erin 22 Dec 2011

po lewej stronie ekranu wyskoczyla mi taka dziwna biala plamka... a na bialym tle ona jest żółta, ktos moze wie co to jest?????

na trzecim zdjęciu widać najlepiej o co mi chodzi...
zdjęcia robione telefonem SE c702... jak widać jakość kiepska bo się wysłużył...
i żeby nie było... telefon jest czysty i zadbany, noszony w etui z materiału polarowego!!!

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Edited by Erin, 22 December 2011 - 23:51.
Quote

Jurij's Photo Jurij 23 Dec 2011

Ja wiem, że C702 nie robił super świetnych zdjęć, ale bez przesady - to co załączyłeś to nie zdjęcia tylko jakieś plamy pikseli :blink: Ustaw go na makro i zrób normalne zdjęcia albo użyj innego aparatu. Telefon po upadku? Z opisu podejrzewam fizyczne uszkodzenie lcd i bez jego wymiany się nie obędzie. Nie sądzę, żeby uznali to na gwarancji.
Quote

phillix's Photo phillix 23 Dec 2011

Wyglada jakby upadł i ekran gdzieś dociskał. Ja tak mam w W995, jak poruszam sliderem to robi sie czarna plama z średnicą od 1 do 3 cm :(
Quote

Erin's Photo Erin 23 Dec 2011

telefon nie spadl ale mam inne podejrzenie....

pod plama od dolu telefon jest bardzo gorace miejsce... zapewne procesor... mozliwe jest zeby cieplo oddzialywalo tak na ekran?

dzis dolacze nowe fotki bo plamka jest ciemniejsza... a procek grzeje sie strasznie jak uzywam nawigacji...

czekam na inne podpowiedzi poniewaz wykluczam uszkodzenie mechaniczne a szczegolnie upadek...
Quote

Jurij's Photo Jurij 23 Dec 2011

pod plama od dolu telefon jest bardzo gorace miejsce... zapewne procesor... mozliwe jest zeby cieplo oddzialywalo tak na ekran?


Możliwe. Uszkodzenie termiczne i po wyświetlaczu.

a procek grzeje sie strasznie jak uzywam nawigacji...


Co znaczy strasznie? Czuć przez obudowę jak parzy? Bo nie powinno go być w ogóle czuć. Jeśli tak, to w trybie natychmiastowym trzeba go oddać na gwarancję...
Quote

Erin's Photo Erin 23 Dec 2011

tak dokładnie, parzy odkąd pamiętam :(
Edited by Erin, 23 December 2011 - 18:48.
Quote

Jurij's Photo Jurij 23 Dec 2011

No to jest to usterka hardware (gdzieś jest zwarcie) i w trybie natychmiastowym trzeba go było oddać na gwarancję. Teraz uszkodzeniu termicznemu uległ wyświetlacz i są to zmiany nieodwracalne - bez wymiany się nie obejdzie. Pozostaje go na razie nie używać i modlić się, żeby przyjęli na gwarancji :)
Quote

Erin's Photo Erin 23 Dec 2011

muszą przyjąć bo skąd ja niby mam wiedzieć że to jakieś zwarcie etc...

zaraz machnę Wam nowe fotki to sobie zobaczycie ale moje przygody z Plus pod względem gwarancji nie są zbyt miłe

(krótko mówiąc walczyłem 8 miesięcy o "rękojmie" SE Aino w końcu po interwencji autoryzowanego serwisu SE wymienili mi Aino na Arc właśnie... i teraz on nawala :( )

P.S...
na gwarancje oddać tel. z zablokowanym bootloadrerm i bez Roota rozumiem?
Edited by Erin, 23 December 2011 - 19:56.
Quote

Jurij's Photo Jurij 23 Dec 2011

A co ma do tego plus? Kompletujesz paragon / fakturę, kartę gwarancyjną, telefon (bez ładowarki, pudełka i akcesoriów), zanosisz telefon do serwisu Sony Ericsson i po sprawie. Jak nie masz serwisu, to wyślij telefon do W-support do Wrocławia (chyba jest opcja nawet na ich koszt). Powinni do tygodnia - dwóch przysłać naprawiony telefon lub w tym przypadku podejrzewam - nowy. Jeśli było zmieniane oprogramowanie - musisz wgrać Plusa. Jeśli bootloader był odblokowany, trzeba go zablokować.
Quote

Erin's Photo Erin 23 Dec 2011

a root? może być odblokowany?

(oprogramowania nie zmieniałem, sprawdzałem tylko czy da radę bootloader odblokować)


widzę na ich stronie nawet jest formularz zgłoszenia...
Edited by Erin, 23 December 2011 - 20:36.
Quote

Erin's Photo Erin 05 Jan 2012

przed chwilą zrobiłem nowe zdjęcia i czekam właśnie na kuriera, zobaczymy co z tego będzie...

zdjęcia robione oczywiście c702 w trybie Makro

Posted Image Posted Image
Quote

Erin's Photo Erin 05 Jan 2012

no jak widać "przegrzanie" postępuje :/
też mam nadzieję że wszystko będzie ok i że nie zrobią mi problemu,

tylko mam małe pytanie,
jeśli stwierdzą że należy mi się nówka sztuka (na co liczę) to oni mi dadzą czy znów będzie walka z PlusGsm? (bo był "kupiony" w plus, ale nie w salonie tylko przez telefoniczne biuro obsługi klienta [centrum logistyki plus] )
Quote

Jurij's Photo Jurij 05 Jan 2012

Prawdopodobnie dostaniesz z serwisu nowy. Być może bez brandingu i bez simlocka, zależy co będą mieli na magazynie. Nie wiem tylko czemu nadal używasz tego urządzenia, skoro usterka grozi uszkodzeniem baterii... Jeszcze Ci to wybuchnie, poparzy Cię, pokaleczy lub wywoła pożar...
Quote

Erin's Photo Erin 05 Jan 2012

juz nie używam, dziś włączyłem żeby ustawienia fabryczne zrobić i fotki "strzelić" kurier nie przyjechał a był umówiony więc pewnie zjawi się po weekendzie...

P.S. Plus też daje bez simlocka... ale z brandingiem :/
Edited by Erin, 05 January 2012 - 21:33.
Quote

Erin's Photo Erin 31 Jan 2012

Witam ponownie, nadszedł czas odświeżyć temat a zarazem prosić o pomoc,

sprawa wygląda następująco:
w-support stwierdził że telefon został uszkodzony przeze mnie, a co za tym idzie chcą mi wystawić kosztorys naprawy, ja się nie zgadzam na naprawę urządzenia na mój koszt, ponieważ daje sobie uciąć rękę że wina nie leży po mojej stronie i że jest to wada telefonu. (telefon się przegrzewa co oddziałuję na ekran)

zatem w-support w tym tygodniu odeśle mi telefon niezrobiony.

i teraz proszę o pomoc, co dalej?
nigdy nie byłem w podobnej sytuacji więc nie wiem gdzie mogę szukać pomocy

czekam na konkretne podpowiedzi.

Pozdrawiam
Edited by Erin, 31 January 2012 - 12:49.
Quote

Jurij's Photo Jurij 31 Jan 2012

Oddałeś telefon osobiście do serwisu czy wysłałeś pocztą? Napisałeś przy oddaniu adnotację, że telefon od zakupu się przegrzewa i prawdopodobnie od tego został uszkodzony termicznie ekran? Ja na Twoim miejscu poszedłbym do tego serwisu i zrobił awanturę, włączył przy nich tę Xperię i zapytał czy to normalne, że się tak grzeje i jakim cudem mogłeś sam do tego doprowadzić.

ja się nie zgadzam na naprawę urządzenia na mój koszt,


Jeśli decyzja już zapadła, to co niby możemy zrobić? Trzeba było nie dopuścić do odesłania telefonu i żądać naprawy. Teraz możesz jedynie czekać na telefon i oddać go do innego serwisu lub salonu operatora od którego wziąłeś telefon. Btw. do którego W-support oddawałeś telefon?
Quote

phillix's Photo phillix 31 Jan 2012

Przecież nawet od upadku by się nic nie stało takiego. Gdyby telefon był zalany to by zobaczyli, a gdyby faktycznie upadł to były by ślady na telefonie.

Nawinięto z Xperii Neo V :)
Quote

Erin's Photo Erin 31 Jan 2012

telefon wysłany kurierem DHL na koszt SE
wysłałem dołączone zgłoszenie które się wypełnia i drukuje ze strony internetowej - napisałem że od nowości się przegrzewa i dokładnie tak jak piszesz że "prawdopodobnie od tego uszkodził się ekran"

wysłałem telefon na W-support we wrocławiu, ja mieszkam w okolicach Szczecina więc zadziałać osobiście nie mogę

co do decyzji - napisałeś mi niegdyś "byś był głupi jak byś się zgodził na naprawę na Twój koszt", więc się nie zgodziłem.

co do oddania na inny serwis, kiedyś Aino oddawałem przez sklep Plus tutaj:

Please Login or Register to see this Hidden Content

filia Szczecin. macie jakieś opinie na ich temat?
Edited by Erin, 31 January 2012 - 16:30.
Quote

Jurij's Photo Jurij 31 Jan 2012

byś był głupi jak byś się zgodził na naprawę na Twój koszt


No bo to prawda. Chyba, że zalałeś telefon lub go sam rozkręcałeś / naprawiałeś / lutowałeś / spowodowałeś upadek .

Nie ważne do jakiego salonu Plusa go oddasz, w każdym go przyjmą i odeślą do serwisu z którym mają podpisaną umowę :)
Quote

Erin's Photo Erin 31 Jan 2012

muszę podejść żeby oddali do tego regenersis na ekspertyzę
Quote
Locked