Poradnik tworzenia tapet we flash lite 1.1 wyświetlających info o MP3 jest w dziale ogólnie o SE i oprogramowaniu > software. Jest jednak wyjątkowo łopatologicznie napisany, co dla ludzi bawiących się flashem może okazać się męczące.
Dlatego zebrałem wszystkie informacje i umieściłem je tutaj. Wszystko znajduje się w jednym miejscu - do tego dochodzą jeszcze informacje o Flash Lite 2.x
Jak wiadomo, dużo SE obsługuje Flash Lite.
Tutaj pokażę Wam trochę przydatnych rzeczy na ten temat, do tworzenia na przykład tapet flash lub flash menu (jeśli chodzi o flash menu to w wolnej chwili przeanalizuje kod, teraz zajęty jestem innymi sprawami ). Potrzebny program to najlepiej Macromedia Flash 8 z zainstalowanym update-m dla Flash Lite 2.x. Jest szybsza i stabilniejsza od Adobe Flash CS3.
No więc kilka rzeczy:
- Zegar analogowy:
-Instance name movie clipa dla wskazówki godzin - HourHand
-Instance name movie clipa dla wskazówki minut - MinHand
-Instance name movie clipa dla wskazówki sekund - SecHand
-Wszystkie movie clipy muszą mieć punkt obrotu ustalony na środkowy dół.
Dla Flash Lite 1.1:
Hours1 = fscommand2("GetTimeHours"); Minutes1 = fscommand2("GetTimeMinutes"); Seconds1 = fscommand2("GetTimeSeconds"); setProperty("HourHand", _rotation, Hours1 * 30 + Minutes1 / 2); setProperty("MinutesHand", _rotation, Minutes1 * 6); setProperty("SecHand", _rotation, Seconds1 * 6);
Dla Flash Lite 2.x:
Hours1 = fscommand2("GetTimeHours"); Minutes1 = fscommand2("GetTimeMinutes"); Seconds1 = fscommand2("GetTimeSeconds"); HourHand._rotation = Hours1 * 30 + Minutes1 / 2; MinutesHand._rotation = Minutes1 * 6; SecHand._rotation = Seconds1 * 6;
- Zegar cyfrowy (bez sekund)
-VAR pola tekstowego wyświetlającego czas to "CurrentTime"
Dla Flash Lite 1.1 i 2.x:
hour = fscommand2("GetTimeHours"); minutes = fscommand2("GetTimeMinutes"); if(hour < 10){ hour = "0" add hour; } if(minutes < 10){ minutes = "0" add minutes; } CurrentTime = hour add":" add minutes;
- Wyświetlanie % baterii
-VAR pola tekstowego wyświetlającego stan baterii: "BattStatus"
Dla Flash Lite 1.1 i 2.x:
Battery = fscommand2("GetBatteryLevel"); MaxBattery = fscommand2("GetMaxBatteryLevel"); BatLevel = Math.round(Battery / MaxBattery * 100); BattStatus = "Battery" add":" add BatLevel add"%";
- Wyświetlanie dnia tygodnia
-VAR pola tekstowego: "weekdayTXT"
Dla Flash Lite 1.1 i 2.x:
weekday = fscommand2("GetDateWeekday"); if(weekday == 6){weekdayTXT = "Sobota"} if(weekday == 5){weekdayTXT = "Piatek"} if(weekday == 4){weekdayTXT = "Czwartek"} if(weekday == 3){weekdayTXT = "Sroda"} if(weekday == 2){weekdayTXT = "Wtorek"} if(weekday == 1){weekdayTXT = "Poniedzialek"} if(weekday == 0){weekdayTXT = "Niedziela"}
- Wyświetlanie nazwy operatora:
-VAR pola tekstowego: "myProvider"
Testowane dla Flash Lite 1.1, jednak na 2.x też powinno działać:
fscommand2("GetNetworkName", "myProvider");
- Wyświetlanie informacji o aktualnie odtwarzanej MP3:
Flash lite 1.1:
-VAR pól tekstowych: --Dla tytułu: TITLE --Dla artysty: ARTIST --Dla albumu: ALBUM loadVariables("MP:",_root); fscommand2 ("MP:", "TITLE"); fscommand2 ("MP:", "ARTIST"); fscommand2 ("MP:", "ALBUM");
Flash lite 2.x:
-Instance Name pól tekstowych: --Dla tytułu: TITLE --Dla artysty: ARTIST --Dla albumu: ALBUM onEnterFrame = function () { loadVariables("MP://data", _root); Title.text = _root.TITLE; Album.text = _root.ALBUM; Artist.text = _root.ARTIST; }
Żeby informacje były odświeżane, należy zapętlić kod. Najlepszym sposobem jest po prostu przedłużenie animacji do dwóch klatek, a kod umieścić w pierwszej. Wtedy w drugiej klatce należy dodać:
gotoAndPlay(1);
Wtedy informacje są odświeżane na bięrząco (tj. godzina, dzień tygodnia, nazwa operatora).
Można też zrobić tak, aby kod został wykonywany dopiero wtedy, gdy jakiś warunek będzie spełniony:
if (warunek){ kod-do-wykonania(); }
Tak więc na przykład dla flash lite ukazanie się obrazku, gdy zostanie włączona muzyka:
loadVariables("MP:",_root); fscommand2 ("MP:", "TITLE"); fscommand2 ("MP:", "ARTIST"); fscommand2 ("MP:", "ALBUM"); if(length(TITLE) != 0 or length(ARTIST) != 0 or length(ALBUM) != 0){ gotoAndPlay(xx); }
Należy dodać, że kod umieszczamy w pierwszej klatce, w drugiej dodajemy "gotoAndPlay(1);", które zapętli ten kod. Gdy w końcu zostanie wykryte włączenie odtwarzacza, animacja przejdzie do klatki xx - gdzie będzie można umieścić obrazek.
Teraz w klatce xx dodać należy kod, który wykryje wyłączenie odtwarzacza:
loadVariables("MP:",_root); fscommand2 ("MP:", "TITLE"); fscommand2 ("MP:", "ARTIST"); fscommand2 ("MP:", "ALBUM"); if(length(TITLE) == 0 && length(ARTIST) == 0 && length(ALBUM) == 0){ gotoAndPlay(1); }
A w klatce następującej po xx, należy dodać kod "gotoAndPlay(xx);", który zapętli wykonywanie akcji odpowiedzialnej za wykrycie wyłączenia odtwarzacza.
Oto był właśnie taki przykład prostej pętli z wykonaniem akcji, gdy odtwarzacz zostanie włączony i z wykonaniem akcji, gdy odtwarzacz zostanie wyłączony.
Bawiąc się trochę we Flashu, można uzyskać naprawde wiele ciekawych rzeczy
Pozdrawiam.
not found: Poprawiłem emotikonki, bo ich nie wyświetlało
Edited by not found, 17 March 2013 - 20:56.