wersja: 0.9
autor: zylka
Elf wyświetla animowany śnieg na ekranie standby z opcja rysowania po iconbarze i softkey.
W wersji 0.9 doszła obsługa dowolnej ilości skinów i szybkiego przełączania się pomiędzy nimi.
Instalacja:
Rozpakować plik ze skinami i wgrać katalog snow w dowolne miejsce np. do folderu config.
Uruchomić elfa aby utworzył się plik konfiguracyjny. W konfigu należy ustawić folder ze skinami czyli np. do uprzednio wgranego folderu snow.
Zrestartować/uruchomić elfa.
Opis funkcji w konfiguracji: (nazwa pliku konfiguracyjnego snow2010.bcfg)
Podstawowe funkcje:
Control by keys
Włącza sterowanie nie którymi funkcjami przy pomocy dżoj-pada.
Góra - Zwiększenie maksymalnej ilości jednocześnie wyświetlanych płatków na ekranie.
Zwiększać można do 1024.
Dół - Zmieszanie maksymalnej ilości jednocześnie wyświetlanych płatków na ekranie.
Krok o jaki będą zmieszane/zwiększane równy jest wartości wyposażanej w 'Minimum snowflakes on screen' domyślnie wynosi 5.
Przy zmianie ilości jednocześnie wyświetlanych płatków na ekranie, każdy płatek otrzymuje nową pozycję, wygląd i efekt spadania.
Kierunkiem lewo/prawo przełączmy się pomiędzy własnymi zestawami płatków z plików graficznych czyli skinami.
Lewo - Poprzedni zestaw płatków.
Prawo - Następny zestaw płatków.
Wgranych może być dowolna ilość skinów i można się pomiędzy nimi przełączać.
Przełączanie następuje w kolejności alfabetycznej nazw folderów z zestawami płatów.
Lista skinów wczytywana jest przy starcie elfa i jeżeli dodamy nowe lub zmienimy nazwy folderów należy zrestartować go.
Osiągnięcie wartości granicznych zmian sygnalizowane jest krótką wibracją.
Spacing between snowflakes - Szerokość "szczeliny" z której będą spadać nowe płatki śniegu. Licząc od lewej krawędzi ekranu.
Przy wpisaniu niskich wartości (kila - kilkanaście) płatki będą miały tendencje do "zlepiania" się w gródki.
Snowflakes on start - Startowa ilość płatków śniegu która jest na ekranie po uruchomieniu elfa. Można ją zmienić przy włączonej funkcji sterowania za pomocą dzojpada (funkcja "Control by keys")
Minimum snowflakes on screen - minimalna ilość płatków która jest wyświetlana przy włączonej funkcji sterowania za pomocą dzojpada (funkcja "Control by keys"). Jednocześnie jest to "krok" o ile jest zwiększana/zmniejszana ilość płatków.
Screen width - szerokość pola na której będa rysowane płatki. Najlepiej wpisać wartość równą posiadanej rozdzielczości ekranu.
Jeżeli występuje zjawisko nagłego znikania płatków wychodzących poza prawą krawędź należy dodać kilkanaście pixeli do wpisanej wartości.
Screen height - wysokość pola na której będą rysowane płatki.
Refresh time (0 - key) - czas pomiędzy klatkami animacji (ms.), im mniej tym tym animacja płynniejsza ale i większe opciążenie procesora.
Wpisanie np. 50 powoduje, że obraz odrysowywany jest co 50 ms. Płynność animacji będzie równa 1000/50 = 20 FPS.
Istnieje graniczna wartość, ponad którą nie da się da się ustawić większej płynności. Związana jest ona z wydajnością komórki i ma na noą wpływ: szybkość procesora i pamięci,
ilość aktualnie wyświetlanych płatków śniegu, ich wielkość i ilość kolorów oraz włączone inne elfy rysujące po pulpicie.
Rzeczywistą ilość klatek animacji można sprawdzić elfem miniFraps.
Wpisanie "0" spowoduje włączenie steronania płynnością na dżojstik/klawisze nawigacejne prawo/lewo (musi być włączona opcja "Timer control by keys (left-r.)" w sekcji "Advanced options")
Jeżeli mamy tak ustawione to można przełączać się pomiędzy jedną z dziesięciu wartości które wynoszą: 10,30,60,90,120,180,250,500,1500,3000 ms.
czyli teotetyczne max. (patrz zastrzeżenia powyżej): 100,33,16,11,8,5,4,2,0.66,0.33 FPS.
Wydajność na w800 (procesor 110MHz rozdz. 176x220) przy następujących ustawieniach: Ekran wyczyszczony ze wszystkiego, tylko tapeta, elf snow i minifraps (włączona funkcja "Clear standby" w sekcji "Advanced options")
Wyłączona maska płatków (włączona funkcja "Use mask" w sekcji "Advanced options"), wyłączone rysowanie po ststusbarze i softkejach.
Prosty skin jednokolorowy skin by M.Kucharskow, płatki stosunkowo niewielkich rozmiarów.
5 płatków - 43-45 FPS
20 płatków - 37-39 FPS
30 płatków - 32-35 FPS
100 płatków 22-24 FPS
Skin testowy, klolorowe płatki o trochę wiekszym rozmiarze.
5 płatków - 35-40 FPS
20 płatków - 23-28 FPS
30 płatków - 17-22 FPS
100 płatków 8-9 FPS
Skins folder - ścieżka do folderu ze skinami czyli zestawami płatków. W folderze tym powiny podfoldery ze skinami. Ilość podfolderów dowolna. Może być tylko jeden może być ich milion
Niepowinny się tam znajdować żadne pliki, tylko podfoldery ze skinami. Skiny wczytywane są w kolejności alfabetycznej. Nazwy folderów mogą być dowolne.
W każdym skinie może być 1-10 różnych płatków nazwy plików snow1.png...snow10.png oraz 10 masek do tych płatków (nie wymagane) snow1_mask.png...snow10_mask.png
Jeżeli płatki sa w różnym rozmiarze to najlepiej żeby pierwszy płatek w każdym zestawie był największym, wyeliminuje to zjawisko nagłego znikania przy przesuwaniu się poza lewy brzeg ekranu.
Physics - sekcja ustawień fizyki.
rate of descent - prędkość z jaką porusza się płatek. Ilość pixeli na jedną klatkę animacji.
Są trzy typy prędkości. Jedna z nich jest losowana da każdego płatka.
blast - moc wiatru decyduje jak daleko na boki będzie się przesuwał płatek. Ilość pixeli między skrajnymi pozycjami w osi y.
Są trzy typy wiatru. Jedna z nich może zostać wylosowana da każdego płatka.
types - ogranicenie ilości efektów dla płatków. Jest max.7. Wpisanie ilości 0-2 spowoduje spadanie śniegu bez efektu wiatru.
max. images - ilość płatków w skinie.
Advanced options - sekcja dodatkowych opcji.
Raster modes - typ bitliera. Najlepiej zostawić domyślny SRCPAINT. Niektóre inne mogą nie działać lub powodować dziwne efekty.
Brush Color - kolor tła dla przezroczystej gwiazdki. Domyślnie czarny. Może być przydatne przy zabawie opcją powyżej.
Draw statusbar - Włącza rysowanie po górnym pasku z ikonkami
Draw softkey - Włącza rysowanie po dolnym pasku z napisami dla softkey
Obie powyższe opcje przełączać przy wyłączonym elfie lub elfa zrestartować po zmianach.
Przy włączonym rysowaniu po iconbarze i softkeyach śnieg będzie widoczny niemal zawsze, nie tylko na ekranie standby.
Softbar position - Odległość w pixelach od góry ekrany do miejsca gdzie się zaczyna pasek softkey. dla ekranu 176x220 będzie to 194.
Use mask - Włącza działanie maski dla skinów w nią wyposażonych. Dzięki masce niektóre płatki są półprzeźroczyste i nie zmieniają koloru zależnie od tła na jakim się znajdują.
Włączenie maski spowalnia trochę płynność animacji, zwłaszcza przy większej ilości płatków wyświetlanych jednocześnie na ekranie.
Clear standby - Wyczyszcza ekran standby ze wszystkiego co znajdowało się na ekranie przed uruchomieniem elfa. Znika logo operatora, data, czas i inne elfy rysujące po standby.
Daje to kopa do płynności animacji! Działa z maksymalną prędkością nie tracąc czasy na odrysowywanie pozostałej zawartości.
Elfy uruchomione później, po uruchamianiu snowa będą już widoczne.
Timer control by keys (left-r.) - zastępuje przełączanie skinów ruchem dzoja/pada lewo-prawo na sterowanie szybkością odświeżania.
Działa jeżeli opcja "Refresh time (0 - key)" - ustawiona jest na 0 i "Control by keys" jest włączone.
Power save - sekcja oszczędzania energii, wyłącza animację przy:
Włączonym wygaszaczu sleepmode,
potrzena jest w dynie para stałych:
UI_SLEEPMODE_ACTIVATED_EVENT
UI_SLEEPMODE_DEACTIVATED_EVENT
Przy wyjściu z Standby, metoda 1 (ustawić na db2020 i A2)
potrzena jest w dynie para stałych:
STANDBY_IDLE_EVENT
STANDBY_NOT_IDLE_EVENT
Przy wyjściu z Standby, metoda 2 (ustawić na db2010)
potrzena jest w dynie para stałych:
PHONE_IN_STBY_EVENT
UI_STANDBY_UNFOCUS_EVENT
http://www.youtube.com/watch?v=TGbA3dSW65Y
Zapraszam do wykonania własnych płatków i podzielenia się nimi w temacie.
Attached Files
Edited by zylka, 25 December 2011 - 13:41.