←  Xperia T | TL

Sony.yt - International Sony Forum

»

[Rozwiązany] samoczynne wyłączanie/zawiesz...

Locked

altar's Photo altar 02 Apr 2013

witam jestem nowy i mam taki problem z moim telefonem... mam xperie t od nie dawna i praktczynie po każdym pełnym ładowaniu telefon się wyłącza albo zawiesza że muszę go twardo restartować albo od nowa włączać... czy wiecie czym to jest spowodowane ? i co trzeba zrobić żeby tę uciążliwość zlikwidować

z góry dziękuję za pomoc
Quote

Jurij's Photo Jurij 02 Apr 2013

Na początek zaktualizuj firmware do najnowszego za pomocą OTA (z poziomu telefonu przez wi-fi np.), Sony Update Service lub PC Companiona. W przypadku drugiej i trzeciej opcji musisz sobie zrobić backup danych z telefonu, jeśli nie chcesz ich stracić.
Quote

altar's Photo altar 02 Apr 2013

może to głupie pytanie ale comapnion wyświelta mi że mam najnowszy soft ?! czyli jak mam to zrobić ? a może update androida do 4.1 ?!
Quote

Jurij's Photo Jurij 02 Apr 2013

Skoro masz najnowszy soft to po prostu oddaj na gwarancję. Opisz problem dokładnie i oddawaj do skutku.
Quote

altar's Photo altar 02 Apr 2013

tak mi się wydaje że mam najonwszy mam 7.0.A.3.195 natomiast androida mam 4.0.4... może to jakiś auto off jeżeli coś takiego jest po okresie bezczynności... czy ewenetualny update androida może coś dać ?! ... generalnie problem pojawia się jak telefon jest podłączony całą noc do ładowarki ...
Quote

Jurij's Photo Jurij 03 Apr 2013

Najnowszy soft dla Xperii T to Android 4.1.2 Jelly Bean. Widocznie masz brandowane oprogramowanie i operator nie wydał aktualizacji. Możesz wgrac najnowsze niebrandowane i sprawdzić, czy problem nadal występuje - jeśli nie, używać telefonu dalej. Jeśli tak - wgrać najnowsze brandowane Twojego operatora i oddać na gwarancję.
Quote

altar's Photo altar 03 Apr 2013

no dobra a skąd mam pobrać nowego androida i jak to zrobić żeby było dobrze ?! a dodam że telefon mam z brandem orange ale ze zdjętym SL
Edited by altar, 03 April 2013 - 12:09.
Quote

Jurij's Photo Jurij 03 Apr 2013

Poszukaj w sieci np. na XDA developers. Ja mogę wgrać najnowsze firmware do tego modelu, ale trzeba mieć internet 2mbps, windowsa viste lub nowszy i koszt takiej usługi to 20 PLN. Jeśli jesteś zainteresowany - zapraszam na gg: 1793684 lub czat skype: gen.jurij. Jeśli wolisz sam, to wgrasz firmware flashtoolem. Poradnik w dziale z poradnikami dla androida :)
Quote

altar's Photo altar 04 Apr 2013

a mam też pytanie jak mogę zareklamować telefon jak nie jestem w żaden sposób powiązany z oragne ?! mogę go tak od siebie bezpośrednio do serwisu wysłać ?! generalnie dziś zrobiłem test telefon był w 60% naładowany i podpiąłem go pod ładowarkę na noc... oczywiście zawiesił się świeciła się zielona dioda naładownia ale po resecie było tylko 90%.... generalnie zresetował się dopiero za którymś razem... zainteresowany jestem tylko żeby coś to dało ?!
Quote

Jurij's Photo Jurij 04 Apr 2013

Jak nie dokonasz zmian to się nie przekonasz czy zmiana firmware coś da. Możesz oddać telefon do salonu operatora u którego kupiłeś telefon lub zamówić kuriera na www.w-support.pl lub oddać telefon do najbliższego serwisu Sony Ericsson / Sony.
Quote

altar's Photo altar 04 Apr 2013

a gdzie w wawie mogę go zanieść ?! jak coś to się jutro umówimy na zdalną reinstalkę ;)
Quote

Jurij's Photo Jurij 04 Apr 2013

Zadzwoń do nich do Warszawy (Sony Xperia): +48 22 22 77 444 lub zanieś telefon do salonu Twojego operatora lub kontaktuj się z www.w-support.pl .
Quote

altar's Photo altar 05 Apr 2013

ja telefon kupiłem na wolnym rynku więc raczej niesienie do salony t-mobile nic nie da bo oryginalnie telefon byl z orange :( swoją drogą dziś całą noc był podpięty pod ładowakę ale wyłączyłem smart connnect i się nie zawiesił powtórzę test z i wyłączoną aplikacją i zobaczę co się dzieje ... może to aplikacja zawiesza telefon
Edited by altar, 05 April 2013 - 11:04.
Quote

Jurij's Photo Jurij 05 Apr 2013

Jakie to ma znaczenie? Jeśli telefon sprzedany został w Orange i masz paragon / fakturę z Orange to zanosisz do nich telefon z kartą gwarancyjną, paragonem / fakturą i oni załatwiają sprawę naprawy gwarancyjnej :) Nawet jak im podasz telefon kontaktowy w Plusie, T-Mobile czy innej.
Quote

altar's Photo altar 05 Apr 2013

faktury nie mam ... tylko kartę gwarancyjną
Quote

Jurij's Photo Jurij 05 Apr 2013

No to jak nie masz faktury / paragonu to nie masz gwarancji. Daj znać czy walka z aplikacją smart connect coś dała... Zawsze możesz też zrootować telefon i usunąć tę aplikację, gdyby stwarzała problemy :)
Quote

altar's Photo altar 06 Apr 2013

gwarancje mam podstemplowaną więc niby czemu miałbym jej nie mieć... paragon/faktura to jest dowód zakupu a nie gwarancja...jakbym nie dostał odrębnej karty gwarancyjnej to na tej podstawie możesz reklamować a tak nie muszę go mieć... dziś drugi test bez aplikacji smart connect i telefon się nie zawiesił... dziś zmienię koncepcję i ją włączę i przetestuje ...
Quote

Jurij's Photo Jurij 06 Apr 2013

I co z tego, że gwarancja jest podstemplowana? Warunkiem przyjęcia telefonu do naprawy gwarancyjnej jest posiadanie:
  • telefonu podlegającego gwarancji (nie rozkręcanego, nie rozbitego, nie zalanego, przy którym nie było grzebane nieautoryzowanymi programami etc. ),
  • karta gwarancyjna (podbita lub nie),
  • dowód zakupu (paragon lub faktura).
Jeśli jeden z powyższych warunków nie jest spełniony - nie masz gwarancji :) Jak zakończysz testy - daj znać o wynikach ;)
Quote

altar's Photo altar 07 Apr 2013

niestety albo raczej stety nie mogę się z tobą zgodzić reklamować możesz niezależnie od paragonu... taki zapis jest nieskuteczny względem ciebie z prostej przyczyny jest to klauzula niedozwolona w związku z tym nie wiąże konsumentów ... nie pamiętam pod którym numerem ale jest na liście klauzul niedozwolonych prowadzonych przez UOKiK ... to tak na marginesie bo robimy OT... dziś test ze smart connectem :) zobaczymy coś się stanie
Quote

Jurij's Photo Jurij 07 Apr 2013

niestety albo raczej stety nie mogę się z tobą zgodzić reklamować możesz niezależnie od paragonu...


Reklamować to sobie możesz, tyle że reklamacja zostanie odrzucona :) Weź sobie kartę gwarancyjną do ręki i przeczytaj punkt pierwszy. Albo zajrzyj tutaj:

Please Login or Register to see this Hidden Content



Gwarancja będzie respektowana wyłącznie z ważnym dowodem zakupu albo rachunkiem (zawierającym datę zakupu, model produktu i nazwę sprzedawcy/dealera) oraz z reklamowanym produktem dostarczonym w okresie gwarancyjnym. Sony i autoryzowana sieć serwisowa zastrzegają sobie prawo do odmowy świadczenia bezpłatnego serwisu w przypadku braku dokumentów, o których mowa powyżej, lub jeśli informacje w nich zawarte są niekompletne albo nieczytelne. Gwarancja nie będzie respektowana, gdy nazwa modelu lub numer seryjny umieszczony na produkcie zostały zmienione, zmazane, usunięte lub zatarte.


I tyle w temacie. Naprawdę nie ma się co kłócić, bo ja sobie tego nie wymyśliłem, tylko to są warunki producenta znane od wielu wielu lat. Także trzymam kciuki za pomyślne testy ze smart connectem, bo serwis Sony bezpłatnie Ci nie pomoże bez dowodu zakupu :slonko:
Quote
Locked