←  Yari

Sony.yt - International Sony Forum

»

[Rozwiązany] Czarny ekran, miga, włącza si...

Locked

Mareczek's Photo Mareczek 06 Feb 2012

Witam

Mój Yari za niedługo będzie miał 2 lata. Ostatnio jak przekładałem kartę sim włączył się do loga i ekran migał w odstępach czasowych na czarno. W czym leży problem? Mam gwarancję do marca więc zapewne go oddam. Modowałem akustykę i menu mogą sie kapnąć (Play) Z resztą jeśli to wina taśmy to równoznacznie wgrają nowego softa... Z góry dziękuję za pomoc.
Quote

danielus2009's Photo danielus2009 06 Feb 2012

Jesli telefon zawiesza sie na logo, to wina lezy raczej po stronie software. Sprobuj zaktualizowac softa SEUSem
Quote

Mareczek's Photo Mareczek 06 Feb 2012

Jest na najnowszej aktualizacji...
Quote

phillix's Photo phillix 06 Feb 2012

To wgraj starsza wersję i znowu najnowszą. Powinno pomóc.

_________________
Nawinięto z Xperii Neo V :)
Quote

Jurij's Photo Jurij 07 Feb 2012

Witam

Mój Yari za niedługo będzie miał 2 lata. Ostatnio jak przekładałem kartę sim włączył się do loga i ekran migał w odstępach czasowych na czarno. W czym leży problem? Mam gwarancję do marca więc zapewne go oddam. Modowałem akustykę i menu mogą sie kapnąć (Play) Z resztą jeśli to wina taśmy to równoznacznie wgrają nowego softa... Z góry dziękuję za pomoc.


Migał w sensie pulsował na czarno czy np. jak rozsunąłes telefon to robił się czarny, jak zsunąłeś to wyświetlał obraz? Z resztą to tylko pytanie z ciekawości. Na 99% jest to usterka hardware, ale co konkretnie padło to Ci nie powiem czy taśma, czy ekran, czy coś na płycie. Trzeba by go obejrzeć, rozebrać etc. Ale skoro masz gwarancję, to już nie nasze zmartwienie. Wgraj stary soft + customizację PLAY, możesz potem zaktualizować telefon i oddaj na gwarancję opisując usterkę. Niech serwis się martwi :)
Quote

phillix's Photo phillix 07 Feb 2012

Ale skoro kolega wymienił tylko kartę to jak mogła się uszkodzić taśma / ekran? Takie rzeczy bez powodu się nie dzieją.

_________________
Nawinięto z Xperii Neo V :)
Quote

Jurij's Photo Jurij 07 Feb 2012

Ale skoro kolega wymienił tylko kartę to jak mogła się uszkodzić taśma / ekran? Takie rzeczy bez powodu się nie dzieją.


Widać, że masz blade pojęcie o telefonach :) Wszystko się z czasem psuje i na to się nie ma wpływu. Dobrze, że teraz, a nie kilka dni po gwarancji :) W sliderach wszelkie ruchome elementy jak taśma flex się zużywają. Tak samo nigdy nie wiesz kiedy padnie Ci wyświetlacz, płyta główna, procesor zacznie się przegrzewać etc...

Jak to mawiają amerykanie:

Spoiler
:)
Quote

phillix's Photo phillix 07 Feb 2012

ale to niemożliwe raczej, że podczas wymieniania karty padł ekran czy taśma. musiało się coś stać. to tak jakby telefon leżał w szufladzie działający, a np po włączeniu nie działał głośnik...
Quote

bartq92's Photo bartq92 07 Feb 2012

A po co wgrywać stary soft jak SEUS pyta czy wgrać ponownie nowe oprogramowanie. Wrzuć na nowo soft i zobacz czy pomogło.

Widać, że masz blade pojęcie o telefonach :) Wszystko się z czasem psuje i na to się nie ma wpływu.


Co ma flex do poprawnego włączenia się telefonu ? Tutaj podstawą jest oprogramowanie i podzespoły na płycie z nim powiązane.
Logo się pokazuje, więc flex jest ok. Co innego gdy zaczął migać np po rozsunięciu slidera. Oczywiście masz gwarancje, możesz telefon oddać, ale pierwsze wrzuć na nowo soft SEUSem.
Quote

phillix's Photo phillix 07 Feb 2012

Ale jak jest najnowszy soft to SEUS nie wgrywa. Chyba, że nowa wersja ma opcję ponownego wgrania tego samego softa, bo jak śmigałem z W995 to nie dało rady wgrać tego samego.
Quote

bartq92's Photo bartq92 07 Feb 2012

Ale jak jest najnowszy soft to SEUS nie wgrywa. Chyba, że nowa wersja ma opcję ponownego wgrania tego samego softa, bo jak śmigałem z W995 to nie dało rady wgrać tego samego.


Nie wiem czy to zależy od wersji SEUSa ? Ja wgrywałem ponownie najnowsze oprogramowanie SEUSem min do Satio, W715, C510, C905
Quote

Jurij's Photo Jurij 07 Feb 2012

Co ma flex do poprawnego włączenia się telefonu ? Tutaj podstawą jest oprogramowanie i podzespoły na płycie z nim powiązane.
Logo się pokazuje, więc flex jest ok. Co innego gdy zaczął migać np po rozsunięciu slidera. Oczywiście masz gwarancje, możesz telefon oddać, ale pierwsze wrzuć na nowo soft SEUSem.


No no, taki wybitny serwisant i o takie rzeczy pyta? Podpowiem - bez sprawnego flexa żaden slider nie włączy się i nie będzie działał poprawnie. A to czy miga po zsunięciu / rozsunięciu nie zostało wyjaśnione przez autora tematu :)
Quote

phillix's Photo phillix 07 Feb 2012

Po co od razu pisać o taśmie? Pierwszą rzeczą jaką trzeba sprawdzić to soft. Później hardware.
No, ale czekamy na odpowiedź poszkodowanego kolegi ;)

_________________
Nawinięto z Xperii Neo V :)
Quote

Mareczek's Photo Mareczek 08 Feb 2012

Wyświetlacz pulsował na czarno bez względu czy rozsunięty czy zasunięty był telefon. Telefon został oddany na gwarancję przy okazji wymienią jeszcze fastport. :)
Quote

bartq92's Photo bartq92 08 Feb 2012

Czekamy zatem na powrót telefonu z serwisu i informację co było z telefonem :)
Quote

Mareczek's Photo Mareczek 06 Mar 2012

Telefon wrócił już z gwarancji, ale śmieszne jest to, że zepsuli mi aparat. Nie wiem czy się śmiać czy płakać bo sporo czekałem aż wróci z gwarancji, a teraz znowu. Mimo, że soft miał trochę modyfikacji to spokojnie wgrali nowy, fastport?a też wymienili. Fajnie, że też wymienili mi klawiaturę i tylną zaślepkę panelu (ten srebrny element) mimo, że o to nie prosiłem :D Dowiedziałem się też, że podobno bateria jest zepsuta ale nie miałem i nie mam z nią problemów xD. Pozostaje znowu czekać?
Edited by Mareczek, 06 March 2012 - 18:03.
Quote

Mareczek's Photo Mareczek 02 Apr 2012

Witam znowu.
Niedawno wrócił Yari z serwisu. Po dokładnych oględzinach stwierdziłem, że już wszystko naprawili. Więc jak wynikało z pisma: wymienili taśmę, oprogramowanie i fastport + tylną zaślepkę slidera i klawiaturę (o co nie prosiłem) a za następnym razem aparat. Yari jest cały czas używany a bateria jak już wcześniej wspomniałem rzekomo uszkodzona działa jak należy :D Ogółem czekałem koło miesiąca na sprawny telefon. Ehh serwisy... Z góry dziękuję za pomoc. Temat do zamknięcia.
Quote

Jurij's Photo Jurij 02 Apr 2012

Problem został rozwiązany, a temat zamknięty. W razie innych problemów, proszę założyć nowy temat. Wszelkie reklamacje/uwagi /opinie/sugestie proszę zgłaszać do Redakcji Forum Sony.yt poprzez PW.
Quote
Locked