Jump to content


Photo

Prawa kupującego przez internet


  • This topic is locked This topic is locked
No replies to this topic

#1 OFFLINE   faflak

faflak

    Moderator

  • Moderator
  • 1,031 posts
    • Time Online: 81d 22h 13m

Posted 12 February 2014 - 12:40

Witam :)
chciałbym przestrzec przed zakupami u sprzedawców którzy maja swoje wewnetrzne regulaminy - najczęsciej niezgodne z prawem obowiazującym w RP
Na własnym przykładzie :
zakupiłem pewna częśc gsm - kwota ok 80pln gwarancja na tą cześc 12mc ale to nie istotne bo :
  • gwarancja uznawana jest tylko w przypadku pisemnego potwierdzenia montażu i usterki przez serwis 
I tu 90% reklamacji przepada bo wiekszosc ludzi kupujacych na allegro cześci gsm dokonuje napraw w domowym zaciszu sprzedawca sie cieszy bo sprzedał bubel i nie musi go wymieniac
 
Ja posiadałem taki dokument potwierdzajacy montaż i wade czesci mimo tego po odesłaniu sprzedawca stwierdził że:
  • "reklamacja jest bezpodstawna bo towar jest sprawny i zażądał zapłaty za odesłanie towaru"

- oczywiscie nie zgodziłem się na jego warunki bo odesłałem niesprawna częsc a wg sprzedawcy:

  • "reklamowany wcześniej towar nie podlega wymianie"

i pewnie dostałbym tą samą niesprawna czesc..

 

Zgodnie z zapisami zawartymi na stronie UOKiK sprzedawca nie może naliczac żadnych dadatkowych opłat nawet jesli gwarancja jest bezpodstawna
 
Jeżeli sprzedawca odmawia odesłania produktu to i na to jest paragraf :
  • jest to przywłaszczenie/zawłaszczenie i możemy śmiało udac z korespondencja potwierdzająca zakup do organów scigania
Nie warto zakładac sporów na allegro ponieważ jest to korespondencja miedzy nami a sprzedajacym
 lepiej wybrac zakładke kontakt i odpowiedni temat wtedy w nasza sprawę angażuje się pracownik allegro nie automat :) i w wiekszosci przypadków to przynosi efekt :)
 
kupujec wysylkowo od firm musimy wiedzie że :
  • mamy prawo oddac produkt do 10dni bez podania przyczyny, towar nie może byc używany a opakowanie uszkodzone odsyłamy na nasz koszt
Mozemy skorzystac z programu ochrony kupujących ale sprawa musi byc zgłoszona organom scigania
Allegro odda nam :
  • 50% kwoty w przypadku towaru niezgodnego z opisem
  • 100% kwoty w przypadku nie otrzymania towaru 
Porada oraz wystosowanie urzędowego pisma do sprzedawcy przez UOKiK jest bezpłatna oczywiscie należy udokumentowac rzecznikowi zakup np.: w postaci wydruku korespondencji itp...
moja sprawa mimo oczekiwania ok miesiąca zakończyła się pozytywnie :) przestrzegam przed zakupami u niesprawdzonych sprzedawców, uważnie czytajcie komentarze nawet pozytywne walczcie o swoje i piętnujcie nieuczciwych sprzedawców !

Edited by faflak, 12 February 2014 - 12:42.

  • 2


1 user(s) are reading this topic